Schopp, schopp

Inatt låg Bimbo i min säng och snor-snarkade. Sesam var någonstans långt bort. Han fräser fortfarande så fort han får se henne.

Idag har jag målat dom sista brädorna och bjälkarna. Förhoppningsvis kan jag börja rensa upp i hallen nu. Mamma och pappa kom förbi med fika.
Pappa: Nu måste vi hem och fixa upp innan hantverkaren kommer på måndag.
Jag: Vad ni är omständiga. Det är väl bara att röja upp lite fort. Schopp, schopp liksom.
Ungefär i samma ögonblick som jag sa det kom jag på att jag nog skulle hålla käften. Ett och ett halvt år för att fixa några väggar är ju knappast schopp, schopp.. Pappa muttrade lite om att han ville se resultat i sina investeringar innan han gick.

Ikväll blir det Melodifestival hemma hos Bine. Melodifestivalen är ungefär som en bilolycka. Jävligt hemsk, men man kan ändå inte låta bli att titta.
Om det inte är hemskt väder imorgon ska jag åka till Huskvarna och hälsa på Anders.

Kommentarer
Postat av: smultris

asg



älskar din liknelse :)

2009-02-22 @ 11:11:02
URL: http://www.smultris.se
Postat av: Louise

:D

2009-02-22 @ 19:32:20
URL: http://slandan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0