Trasiga kroppar

Idag var det den vanliga veterinären som svarade i telefonen igen. Det kändes tryggt. Infektionen hade nått lungorna på Bimbo, så nu hade hon lunginflammation också. Veterinär-Elisabet sa att vi skulle ta en dag i taget, men hon ville inte ge upp på henne än. Detta plus en enorm arbetsbelasting bidrog nog till att vissa gamla känningar gjorde sig påminda idag igen. Jag hatar det. Verkligen hatar. Panikringde till Bine och vi pratade om vädret en stund. Det hjälpte. Sen var det bara att köra på igen.

Mina knän har inte mått så bra av träningen på sista tiden. Igår hade jag tänkt minska lite på vikterna, men det är inte så lätt när man väl står där. Man vet ju vad man kan, så då vill man ju inte ta mindre. Försökte värma upp lite mer innan passet, så det gick trots allt ganska bra. Nästan inga känningar alls. Egentligen skulle jag vilja simma ibland åxå. Synd bara att det är så äckligt i simhallen och att det är så fullt med saktsimmande pensionärer... Själv simmar jag nämligen nästan fortast i världen...

Magnus har varit i Göteborg idag. Han borde hämta mig på jobbet snart. Under tiden gör jag viktiga saker som t ex bloggar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0