Arg katt vs. rädd katt

Jag håller på att stressa ihjäl mig, vilket nyss fick till följd att jag bara stod och stirrade framför mig. Pausar med lite bloggande och kaffe istället. Skällde för övrigt ut kaffeautomaten för att den jobbade för sakta...

Idag var Magnus på Djursjukhuset med Sesam och Bimbo. Sesam har smittat Bimbo vilket fick till följd att hon blev ännu sjukare än han. Imorse låg hon på golvet och utstötte otäcka ljud med munnen öppen och tungan hängandes utanför. Tydligen var det bara en förkylning, sa veterinären. Sesam hade varit snäll och rädd som vanligt. Bimbo hade varit sur och aggressiv! Två stycken hade hållt henne och en tagit tempen. Dom hade även vätskat upp henne lite, men sen fick båda åka hem. Vi fick rabatt på priset eftersom den troliga anledningen är att Sesam blev smittad när han låg inne förra gången.

Köpte ett gråsvart nagellack igår som jag smetade på. Jag är så ovan vid att ha något på naglarna, så jag hajjar till varje gång jag ser dem. Tidigare har jag ju alltid hållt på med hästar och då är det totalt meningslöst att försöka ha normala naglar. Nu är det ju snart två år sen jag slutade med det så jag kanske kan börja piffa lite.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Vad är det jag har sagt hela tiden om Bimbo?!! Hon är säkert jättegullig mot dig som är hennes matte, men om hon inte gillar någon (mig till exempel) så blir hon en tiger!.. och kom inte och säg att jag är fjantig med tanke på att du var rädd för valpis-Kajsa! ;-P

2009-02-02 @ 17:05:28
Postat av: Louise

Hihi, valp-Kajsa var ett riktigt monster! ;) Bimbo är det sötaste hjärtat som finns! Hon hävdar bara sin rätt!

2009-02-02 @ 20:04:58
URL: http://slandan.blogg.se/
Postat av: smultris

men då borde ni ju inte behövt betala nåt alls ju ;)

2009-02-02 @ 22:30:49
URL: http://www.smultris.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0