Dagens goda gärning

Idag hittade jag och Mia en liten tant på Maxi. Hon stod utanför kassorna och försökte förgäves kånka upp en kartong med en mikro från rullbandet. Det gick inget vidare med tanke på att tanten var pytteliten och lådan stor och tung. Jag och Mia lyckade övertala henne om att vi kunde hjälpa till, så vi tog med oss både mikro och tant och tryckte in dom i bilen. Damen såg lite nervös ut till en början... Hon mindes inte riktigt vart hon bodde, men när hon fick fundera ett tag kom hon på det. Hon tyckte dessutom att det var kul att åka bil eftersom det var så länge sen hon gjort det. Vi lyckades köra hem henne och bära upp mikron i lägenheten. Mikro hade hon för övrigt aldrig haft tidigare, men hon hade hört talas om att det var en bra uppfinning! Jag och Mia funderade allvarligt på att adoptera henne! 
 
Ett möte till innan det är dags för träning. Efter träningen ska jag hämta upp Mathias och sen ut och dricka lite öl med bup-folk.

För övrigt snöar det ute... Jag som hoppas på vår!

Kommentarer
Postat av: smultris

du är fan helt underbar, jag älskar dina små roliga berättelser :D

2009-01-15 @ 17:47:09
URL: http://www.smultris.se
Postat av: Elina

Undrar om hon kommer våga använda mikron, och till vad :o)



Vi hade en mikro på 90-talet, men den poffade så nu vågar min mor införskaffa någon ny. Man klarar sig utan, men har man en gång vant sig är det ett eldprov att värma mat i kastruller...

2009-01-16 @ 10:35:10
Postat av: Louise

Haha, ja! Jag blev lite nervös efteråt och funderad på att åka hem till henne och informera om att man inte får ställa in metall och sånt i den...

2009-01-16 @ 11:33:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0