Livet på landet

Ibland är inte livet på landet som man är van vid. Natten till igår var det -20 grader här. Det kan ju vara ganska mysigt och ok så länge man sitter inne framför brasan och myser. Mindre mysigt var det igår morse när vi gick upp och märkte att vattenledningarna in till huset hade fryst. Det fanns inte en enda liten vattendroppe i någon kran... Inte mycket fanns det att göra åt det heller, då det var ledingarna som ligger under huset som var felet. Vi fick låna vatten i dunkar från bonden och sen var det liksom bara att vänta på bättre tider.
Jag skulle iväg och träffa Sara hemma hos Linda tillsammans med Elwira på eftermiddagen. Fick försöka tvätta av mig lite i det iskalla vattnet över diskhon, stoppa ner hårborsten i dunken och platta till håret lite innan det bar av.
Jättekul att träffa Sara igen!! Ibland märker man inte hur mycket man saknar någon förrän man träffas igen! Hon har en alldeles underbart söt liten Felicia nu åxå! Felicia är nio veckor och pytteliten. Det är faktiskt ganska mycket katastrof att vi inte lyckas ses oftare än en gång om året. Så långt är det ju faktiskt inte till Myresjö...



Idag har varit en hektisk dag. Jag fick emigrera från landet och sova hos mamma inne i stan natten till idag eftersom jag skulle upp och jobbaoch inte kunde gå dit hur skitig som helst. Man inser inte hur mycket vatten man använder förrän man blir av med det... Har haft massa möten, handledning etc idag. Det hade förmodligen varit helt ok om jag hade varit lite piggare och på lite bättre humör. Vissa dagar är bara inte speciellt kul...

Åkte till Lilla Puben med Magnus efter jobbet. Käkade och drack en öl innan vi åkte förbi Coop och handlade. Nu är äntligen vattnet tillbaka och jag har kunnat flytta hem igen. Ska krypa upp i soffan, glo på Top Model och mysa med kissarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0