Om att göra paj

Det gick ju inget vidare i handbollen igår... Större delen av matchen var jag så nervös, så då kollade jag bara lite genom fingrarna. Jävla Kroatien!

Firar att veckan är över med lite vin. Det har verkligen varit en galet hektisk vecka. Jag skulle inte vilja säga att det går strålande för mina ärenden just nu.. Vissa gånger har jag varit så stressad så när jag sitter på möten så hör jag att folk pratar, men jag förstår verkligen inte vad de säger. Det känns väl sådär bra faktiskt..
Det var lite tomt på kontoret utan Mia idag... Nu borde hon sitta på flyget. Jag är inte avundsjuk...

Gjorde kycklingpaj förut. När jag pluggade min första omgång på Högskolan bodde jag och Sara i stort sett ihop. Vi gjorde det mesta tillsammans, inklusive delen som handlade om att inte svälta ihjäl (laga mat). Linda, som har jobbat som kock, brukade försöka hjälpa oss med tips och idéer. En gång sa hon t ex att vi borde laga paj. Det var ungefär det lättaste man kunde göra, enligt henne. Vi fick ett recept på en tomat- och lökpaj som skulle vara jätteenkel. Det tog tre timmar för mig och Sara att få ihop en den... Som väl är tror jag att jag har utvecklats lite sen dess. Det tar betydligt mycket kortare tid än tre timmar och jag har avancerat i antalet ingredienser åxå. Tyvärr är jag dock fortfarande ganska handikappad i ett kök.

Mathias smsade och berättade att han hade varit och gjort en ny tatuering hos Diego. Jag ringde upp och gjorde klart för honom att han är ett as. Dels för att han inte har berättat något och dels för att jag blev avis.. Mathias sambo stödjer hans tatueringar ungefär lika mycket som Magnus stödjer mina, d v s inte alls. Men jag är så, så sugen!!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Varje gång du har bjudit mig på mat så har det smakat superbt! Så jag tror nog att du är grym i köket!

2009-01-24 @ 11:44:54
Postat av: Louise

Hihi, vad söt du är! Jag har förmodligen lagat samma sak varje gång.

2009-01-24 @ 18:22:01
URL: http://slandan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0