Semeltävling

Jag har nog inte skrivit på ett par dagar. Under tiden hinner man tänka på allt som man borde skriva om. När man väl sitter här sen är det helt tomt i huvudet...

Igår tillbringade jag dagen på akuten, röntgen och hos polisen tillsammans med en klient på jobbet. Vid sjutiden på kvällen var vi klara och jag fick ta helg. Undrar hur folk med barn och dagistider etc fixar ett sånt här jobb? Jag tror att det finns en anledning till att det inte jobbar några såna i U-teamet...
Till lunch åt jag och tjejen baguette och semla i sjukhusets cafeteria. Vi tävlade om vem som kunde äta längst på sin semla utan att slicka sig om munnen eller torka av sig (vad gör man inte för att pigga upp). Hon fuskade och jag vann! Jag var dessutom mycket snygg! Imorse åt jag en semla till frukost efter att jag tömt skålen med smågodis. Det var gott!

Sesam är sjuk igen! Imorgon ska han och Magnus åka till veterinären. Han är jättehängig och nyser hela tiden... Fram till veterinärbesöket har han fått några slags näsdroppar för bebisar. Igår skulle jag försöka ta tempen på honom på egen hand. Det gick väl sådär... Sesam gjorde många fina volter på rad medan han stirrade med panik i ögonen på mig. Ingen temp blev tagen...
Även Bimbo har börjat nysa. Vad är det för fel på våra djur egentligen??

Kommentarer
Postat av: Bine

Nämen usch är Sesam sjuk igen? Nu blev jag orolig =(

Du måste hålla mig uppdaterad! Sesam är ju världens mesigaste, trögaste och alldeles underbara katt. Men Bimbo tror jag spöar allt!



Puss

2009-01-31 @ 19:17:57
Postat av: Louise

Ja, dom är ena riktiga veklingar just nu. Nyser och snörvlar och sover... :(

2009-02-01 @ 15:49:17
URL: http://slandan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0