Sesam och hans åkommor...

Sesam ligger på sjukhus. Jag rinde till Djursjukhuset i morse och fick en akuttid på förmiddagen. Eftersom jag var fullbokad med möten idag fick jag anlita pappa till att följa med honom dit.
Jag: Kan du åka med Sesam till Djursjukhuset?
Pappa: Nä... Vem är Sesam?
Jag: Den röda katten. RÖDA!!
Efteråt kom jag på att han inte hade en aning om vad det var för fel på katten så det fick jag smsa och hålla tummarna för att han läste innan han fick träffa nån. Tydligen gick det bra. Pappa ringde efteråt och var mäkta stolt över att han klarat sin uppgift och tagit med sig rätt katt. Blodprov och röntgen tagna, men inga synliga fel. Eftersom han var uttorkad får han ligga kvar med dropp. Jag saknar honom redan... Veterinären sa förövrigt att pappa skulle hälsa Sesams matte att han var en ovanligt trevlig katt! *stolt*

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, vilken underbar pappa!



Hoppas att Sesam blir bra snart! Vet hur det känns...

2009-01-19 @ 20:29:00
Postat av: Louise

Ja, det svåraste var tydligen att "trycka in honom i buren för han stretade emot så med benen"...

2009-01-19 @ 20:46:03
URL: http://slandan.blogg.se/
Postat av: Åsa

Stackars skruttisen! Hoppas han blir pigg snart igen!.. och skönt för din far och för dem på djursjukhuset att det inte var Bimbo som var sjuk (trots att du säger att hon har blivit snäll så ser jag henne som en tiger)!

2009-01-19 @ 21:50:05
Postat av: Louise

Jag förstår inte varför folk är så skeptiska till att hon har blivit snäll?? ;-)

2009-01-19 @ 21:53:58
URL: http://slandan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0