Shopoholic

Idag hade jag tre besök inbokade. När jag satt vid frukosten hade jag lite ångest över att jag hade bokat in just dessa besök på samma dag. Väl på jobbet så ringde alla och lämnade återbud. De var "sjuka". Jag gissar att den rimliga förklaringen var att det var 28 grader ute och att de hellre låg på stranden än att komma till mig. För min del var det helt ok. Jag och Marie tog en långlunch med alldeles för mycket shopping istället. Nu har jag ångest... Jag har liksom kommit in i nåt slags shopping-stim och tycks inte kunna sluta. Om jag har en idé om något jag behöver slutar det alltid med att jag kommer hem med en massa annat åxå. Det har varit mycket sånt på sista tiden. Å andra sidan fattade inte vikarien på restaurangen hur han skulle ta betalt för våra luncher, utan vi fick dem gratis. Detta medförde ju att vi tjänade in en "förmögenhet" som genast var tvunget att sättas sprätt på.

Även denna veckan blir en kort vecka då jag tar flex på fredag. Jag vet inte riktigt när jag jobbade en hel vecka sist. Å andra sidan, varför ska jag bjuda på att ha massa insparade flextimmar?

Imorgon är det dags för den kloka damen igen. Jag ser inte fram emot det. Det känns som ett bakslag. Övriga dagen imorgon är åxå för jävlig, så en ledig dag efter det kan faktiskt behövas.

För övrigt är det varmt som i helvetet ute. Det åsker på håll, men fukten försvinner liksom inte.

Kommentarer
Postat av: elina

svar: precis. och när ens nybygge rasar måste man flytta tillbaka till den förra boningen, vilket skulle kännas tio gånger värre än att låta bli att bygga något alls.

2009-07-01 @ 20:12:31
Postat av: Louise

fuck byggen...

2009-07-01 @ 20:53:58
Postat av: Åsa

Det är alltid jobbigt med bakslag. Keep on fighting! Tänker på dig! Kramar

2009-07-01 @ 21:09:39
Postat av: Carolina

Vill du komma hem till mig i morgon?

Vi kan bada, fika och så...

2009-07-02 @ 07:59:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0