Happy Nationaldag

Jag borde inte titta på idrottsevenemang. Varje gång jag gör det tycks det gå åt helvete. Fotbollen igår-kasst, tennisen idag-kasst.

Igår firade jag och Bine nationaldagen. Det är liksom vår helgdag. Detta är andra året i rad och vi har redan beslutat oss för att göra det till en tradition. Vi bosatte oss i mammas hus igår, lagade mat, drack diverse alkoholhaltiga drycker och sjöng en trudilutt på Du gamla, du fria för att uppmärksamma dagen. Åkte in till stan och "kollade" på fotbollen. Ibörjan var vi ganska engagerade, men allteftersom matchen gick svalnade intresset. Vid  tolvsnåret gick vi och käkade och sen åkte vi hem. Tog en liten nattdrink, spelade ett parti yatzy och lyssnade på musik innan vi toksomnade.
Idag har varit en ganska otrevlig dag. Vid tolvtiden lyckades vi resa oss ur sängen och sen har det fortsatt i ungefär samma tempo. Dagens insats var att klippa mammas gräsmatta på framsidan. Efter det var jag tvungen att åka hem och sova lite igen.
Nu har jag precis ätit pizza och för mycket godis. Jag tänker inte röra mig förrän det är dags för sängen.

Kommentarer
Postat av: Bine

Du glömde att nämna att vi avnöjt vår middag med tända ljus och hade picnic i sängen dagen efter ;) Ha,ha!! Vi är nog faktiskt sötast!!

2009-06-09 @ 10:49:50
Postat av: Louise

Ja, hur kunde jag glömma det! Det är verkligen vår helgdag!

2009-06-09 @ 19:38:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0