Happy friday

Äntligen är jävulsveckan över. Den slutade faktiskt lite bättre. Fredagsstämningen brukar infinna sig även i teamet.

Imorse åkte jag och hämtade Mia på vägen till jobbet. Hon skulle till Göteborg och hade sin resväska med sig. På vägen fick jag ett tuggummi av henne. Eftersom jag helt saknar kroppskontroll så råkade jag spotta ut tuggummit när jag körde. Vi stannade till vid vägkanten, jag gick ut och inspekterade mig själv och sätet, men kunde inte hitta det igen. När vi var framme vid jobbet och Mia gick ut för att lassa ur sin väska såg jag att på hennes säte låg en vit utsmetad massa. Resten satt i rumpan på henne. Tyvärr var detta hennes enda jeans hon hade med sig.. Med lite kämparglöd fick vi dock bort allt! Köra bil och tugga samtidigt är svårt!

Vid lunch satt stora delar av teamet inknölade hos Jackie. Mia berättade om ett möte hon haft med en kille som precis kommit ut som homosexuell.
Mia: Så jag berättade för honom att jag åxå har funderat mycket på det där med läggning. Man vet ju aldrig liksom!
Kompakt tystnad bland övriga medan vi tittar på varandra och på Mia.
Sandra: Menar du att du åxå kanske är homosexuell?
Mia: Nej, men för fan, att  jag trodde att han nog var det!
Jackie: Så länge har nog aldrig U-teamet varit tysta samtidigt nångång!

Och det är ju så här det är. Utan alla underbara utflippade varelser hade man gått under! Dom håller mig flytande bland förhandlingar, omhändertaganden, utskällningar och mentalt blod, svett och tårar. Happy friday!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0