Imse vimse spindel...

Jag är rädd för spindlar. Hysteriskt rädd. Samma sak gäller insekter som liknar spindlar. Igår när jag kom upp på morgonen låg det en spindel på köksgolvet nära kattmaten. Den var ganska tjock och svart. Jag stod och såg på den en lång stund innan jag vågade mig in i köket. Den såg död ut, men man vet ju aldrig. Fick gå omvägar i mitt lilla kök. Det farliga är att släppa dom ur sikte. Då kan dom försvinna och dyka upp på ett helt annat ställe och förmodligen döda mig. Ett tag funderade jag på att gå och väcka Magnus, men någon slags känsla sa mig att det inte skulle bli populärt. När jag åkte hemifrån låg spindeln kvar på samma ställe och såg lika död ut som tidigare.
När jag kom hem från jobbet fick jag ha utfrågning med Magnus. Hade den legat kvar, var den död, var tror han att den kom ifrån, hur länge tror han att den varit död etc...Den hade varit stendöd, han hade slängt den, han visste inte var den kom från eller hur tidigt likstelheten infann sig hos kryp. Isch, säger jag bara!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Haha, ditt och Magnus förhållande verkar helt underbart! Fyllt av humor liksom!

Jag är inte rädd för spindlar, men när vi var små och såg "Imse vimse spindel" i stallet höll jag på att kväva någon (dig?) som jag satt och masserade när spindlarna hoppade fram utan förvarning, för DÅ blev jag rädd!

2009-03-03 @ 16:21:37
Postat av: Louise

Spindlar i alla dess former är hemska! Spindlar ska leva i naturen långt ifrån människor!

2009-03-03 @ 19:51:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0