Hudvård?

Igår var jag hemma hos Elwira på något slags hudvårdsparty. Elwira hade redan förvarnat stackars Sanna som skulle hålla i det att vi var en hoper hopplösa som förmodligen inte skulle köpa en enda pryl. Jag, Elwira, Helena, Susanne och Tina satt ändå andaktigt kring bordet och lyssnade uppmärksamt på Sanna och smetade in oss efter instruktioner. Att det ska kräva så mycket arbete för att bli lite ren och fuktig! Precis som jag visste innan skulle jag aldrig slänga ut så mycket pengar på något som jag förmodligen aldrig skulle använda. Som tur var köpte dom andra lite. Efteråt kom Carina också och då drack vi vin. Det är jag bättre på!

Idag har jag grävt ner växterna jag köpte igår. Passade även på att göra om fd sandlådan till en ny rabatt. Hur mycket växter jag än köper tycks det ändå aldrig vara tillräckligt. Resten av dagen har även den tillbringats i solen. I solstolen, på filten i gräsmattan, läsandes, sovandes. För ett tag sen grillade vi och sen cyklade jag en runda. Sommarjävlarna har invarderat stugområdet nu. Det kryllar av lättklädda pensionärer, familjer och barn. Samtidigt tycker jag ju att det är lite mysigt. Ett tecken på sommar.

Kommentarer
Postat av: smultris

smink e svårt men vin e lättare... jag håller med du ;)



hoppas allt är bra med dig och det där livet... KRAAAAM

2009-05-31 @ 21:58:28
URL: http://www.smultris.se
Postat av: Louise

Ja, jag är jättebra på att dricka vin! :D

Det där livet fungerar hyfsat, tycker jag.

PUSS

2009-06-01 @ 09:04:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0